נזילת מים באסלה

נזילת מים באסלה

שיתוף לחברים

נזילת מים באסלה

שיתוף לחברים

נזילת מים באסלה

נזילת מים באסלה עשויה להיות חוויה לא נעימה – היא עלולה להביא לבזבוז מים, עלייה בחשבון המים, הצטברות של רטיבות וריח לא נעים, ופגיעה כללית ביומיום התקין של משק הבית. לכן, מומלץ לטפל בהקדם בנזילת מים באסלה.

נזילת המים עשויה להיגרם מסיבות שונות, ולכן לעתים ניתן לטפל בה באופן עצמאי אך לעתים נדרש להיעזר בשירותי אינסטלציה מקצועיים על מנת לפתור את הבעיה. 

נזילת מים באסלה – מדוע זה קורה?

ישנן מספר סיבות מרכזיות לכך שמים נוזלים ממיכל הדחת המים אל תוך האסלה. לעתים, התקלה היא במצוף הנמצא בתוך מיכל הניאגרה, אשר אמור למנוע התמלאות-יתר של מים בתוך מיכל ההדחה. במקרים בהם המצוף תקול, שבור או מלא באבנית, לעתים הוא לא יצליח למנוע את התמלאות המים במיכל ההדחה, והמים העודפים ידלפו היישר אל תוך האסלה.

גורם אחר לנזילת מים באסלה עשוי להיות התבלות של אטם הגומי של המצוף, אשר נמצא בתחתית המצוף, ומונע מעבר של מים מהניאגרה לשירותים. במקרים בהם הגומי נקרע או מתפורר, מים ידלפו מהניאגרה אל תוך האסלה.

איך מתקנים נזילת מים באסלה?

אם התקלה היא באטם המים, ניתן באופן עקרוני להחליף אותו באופן עצמאי. יש לשים לב כי יש שני אטמים – "אטם המצוף" ו"אטם הפעמון", אשר מצויים בשני חלקים שונים של הניאגרה, ופגם בכל אחד מהם יכול לגרום לתקלה.

על מנת להחליף את הגומייה, יש לרכוש גומיית אטם למצוף, לסגור את ברז המים שנמצא בדרך כלל ליד האסלה, ולהדיח את המים עד שהניאגרה תתרוקן לגמרי. לאחר מכן, יש לנתק את הצינור שמחבר בין הניאגרה לבין האסלה, להוציא את המצוף מתוך הניאגרה, ולפתוח את החלק התחתון של הניאגרה באמצעות הברגה על ידי מפתח שוודי – שם מצויה הגומייה אותה נדרש להחליף.

אם התקלה נובעת מהמצוף, ניתן לעתים לתקן אותה באופן עצמאי. ליד המצוף יש בורג אותו יש לסובב, והוא שולט בכמות המים שנשטפים ממיכל ההדחה אל תוך האסלה. אם לאחר סיבוב הבורג התקלה ממשיכה, ייתכן שיש צורך בהחלפת כל המצוף בשל תקלה במנגנון המכאני.

במקרה כזה, מומלץ להיעזר בשירותי אינסטלציה מקצועיים, אך ניתן לעשות זאת גם בכוחות עצמכם.

תקלות נוספות ומורכבות

יש לשים לב, כי לעתים הנזילה לא תהיה ממיכל ההדחה לתוך האסלה, אלא נזילה חיצונית מהאסלה עצמה אל רצפת חדר השירותים. במקרה שבו יש נזילה מהאסלה אל החיבור שבין האסלה לבין הרצפה, בדרך כלל יהיה צורך בשירותי אינסטלציה מקצועיים, שכן מדובר על סדק באסלה או על התקנה רשלנית של מושב האסלה.

כמו כן, בניאגרה סמויה, פעמים רבות נזילת מים מהניאגרה עשויה להביא לרטיבות בקיר, בה יש לטפל באמצעות איש מקצוע.

אם יש לכם נזילת מים באסלה, אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר עמנו בהקדם האפשרי, על מנת לקבל שירות באופן מהיר, יעיל, הוגן ומקצועי מהשורה הראשונה על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום.

תכלת המים היא חברה אשר מעניקה מגוון רחב של שירותי תיקון, התקנה, אינסטלציה ומכירה של חלקי חילוף לאסלות, ברזים ומכלי הדחה סמויים וגלויים של כל החברות המובילות בשוק.

תפריט נגישות אתר