פינוי שוכר

פינוי שוכר - כיצד להימנע או להילחם בפינוי

שיתוף לחברים

פינוי שוכר - כיצד להימנע או להילחם בפינוי

שיתוף לחברים

פינוי שוכר

פינוי שוכר מהדירה זוהי פעולה להרחקת אדם מנכס שהוא שוכר או משכיר. הוא לעתים קרובות שנוי במחלוקת ולעיתים קרובות אנשים ייאבקו על זכויותיהם בבית המשפט כדי לנסות למנוע את זה.

זהו הליך סטנדרטי אשר מתבצע על מנת לסיים חוזה שכירות עם שוכר. מדובר בבעל הדירה או מנהל הנכס שיודיע לשוכר על כוונתו לסיים את חוזה השכירות ונותן לו זמן להתפנות. תהליך הסיום יכול להיות יזום על ידי כל אחד מהצדדים, אך הוא בדרך כלל יזום על ידי בעל הדירה. לאחר מכן יש לשוכר חמישה ימים לשלם דמי שכירות או לפנות את הנכס. אם לא יעשה זאת, הוא יפונה וחפציו עלולים להילקח אם הוא יסרב לעזוב מרצונו.

דיירים השוכרים דירה ונמצאים בסכנת פינוי צריכים לפנות לעורך דין לקבלת ייעוץ כיצד לנהוג בצורה הטובה ביותר. אם אתם עומדים בפני פינוי, עדיף להתייעץ עם עורך דין לגבי האפשרויות המשפטיות שלכם לפני שאתם נוקטים בפעולה כלשהי. אנו ממליצים על עו”ד אלי מור - המתמחה בפינוי שוכר ודיני מקרקעין. תוכלו למצוא אותו בכתובת האינטרנט הבאה: https://www.law4youth.com/

מהן הזכויות החוקיות של דייר?

הזכויות החוקיות שיש לדייר הן הזכויות שיש לשוכר ביחס למשכירו. בין אם זו הזכות לפרטיות, הזכות ליחס הוגן או הזכות לבטיחות וביטחון, לדיירים יש זכויות מסוימות על פי חוק.

כשוכר, יש לאדם את הזכות לצפות שבעל הבית שלו ישמור על הנכס שהוא גר בו במצב תקין. אם הוא יגלה שבעל הבית שלו לא עומד בתנאים האלו, אז אולי הוא יוכל לנקוט נגדו הליכים משפטיים.

הצעד הראשון בקבלת הזכויות המשפטיות של דייר הוא על ידי חתימה על חוזה שכירות. אם הוא לא יחתום על חוזה שכירות עם בעל הבית שלו, אזי הוא יסווג כ"מחזיק שלא כדין".

השלב השני יהיה הגשת תביעה למשרד השלטון המקומי. אם הדייר עדיין לא מרוצה מהתנהגותו של בעל הבית שלו ומעוניין לנקוט צעדים נוספים, אז הוא יכול להגיש נגדו צו מניעה.

העלות של פינוי שוכר

קשה להעריך את העלויות של פינוי שוכר. ישנם גורמים רבים אשר נכנסים לעלות הפינוי, כגון סוג הנכס ובעל הבית, המיקום וכמות הזמן שלוקח להילחם בדייר. הוצאות משפטיות של פינוי שוכר משתנות בהתאם למדינה או למחוז בו אתה גרים.

לעומת זאת, עלות של מאבק בפינוי יכולה להיות די גבוהה והיא יכולה לנוע בהתאם למורכבות התיק. חשוב שהדייר יהיה מודע לכך שהוא יצטרך לשלם עלויות אלו בעצמו אם יפונה.

מה תפקידו של עורך הדין בפינוי דירה?

תפקידו של עורך דין בפינוי בעל דירה-שוכר הוא לנהל משא ומתן עם השוכר ולעזור לו להבין מה הוא יכול לעשות כדי להימנע מפינוי. בנוסף, הוא גם מספק עצות כיצד להתמודד עם התהליך אם זה קורה.

ישנם יתרונות רבים של שימוש בעורך דין לענייני הפינוי, בניגוד ללעבור את התהליך בעצמכם. הם מכירים את כל החוקים סביב פינוי ויכולים לעזור לכם לחסוך כסף בהוצאות משפטיות על ידי טיפול בכל ההיבטים של התיק שלכם.

עורך דין לענייני פינוי דיירים יוכל לסייע לכם בכל הפעולות הבאות:

  • קבלת צו בית משפט לפינוי דייר
  • שכירת עו"ד לתיק הפינוי וניהול משא ומתן מול הדיירים
  • פנייה לרשויות אכיפת החוק במידת הצורך

אנו מקווים שנהנתם מקריאה של מאמר זה העוסק בנושא פינוי שוכר, מקווים שניתן לכם כל המידע הרלוונטי ושלמדתם דברים חדשים בנושא, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו.

אהבתם את הכתבה? שתפו לחברים!

תפריט נגישות אתר