קנאביס רפואי

שינוי סצנת הקנאביס הרפואי בישראל

שיתוף לחברים

שינוי סצנת הקנאביס הרפואי בישראל

שיתוף לחברים

קנאביס רפואי

בעשור האחרון, ישראל ראתה שינוי גדול בגישה שלה לקנאביס רפואי. מה שפעם נתפס כנושא טאבו הופך כעת יותר ויותר מקובל. למרות שזה אולי לא חוקי עדיין, ממשלת המדינה עושה צעדים לקראת שינוי זה. בואו נסתכל על מה שקורה עם קנאביס רפואי בישראל במהלך השנים האחרונות.

ההיסטוריה של הקנאביס רפואי בישראל

קנאביס רפואי קיים כבר מאות שנים, אך רק לאחרונה הוכרו כוחות הריפוי שלו. ממשלת ישראל החלה לחקור את היתרונות הפוטנציאליים של מריחואנה רפואית עוד בשנות ה-60, ומאז הפכה לאחת המדינות המובילות בכל הנוגע למחקר ופיתוח קנאביס.

בשנת 2000 העבירה ישראל חוק המתיר לרופאים לרשום קנאביס למטופליהם הסובלים ממצבים מסוימים. זה סימן צעד חשוב קדימה עבור קנאביס רפואי שכן הוא סימן שיש ראיות מדעיות לגבות את תכונותיו הרפואיות. מאז, מדינות רבות הלכו בעקבותיה והחלו להכשיר גם מריחואנה רפואית.

מצב העניינים הנוכחי

ישראל עושה כעת צעדים לקראת לגליזציה מלאה של קנאביס רפואי. הממשלה הנפיקה רישיונות לחברות תרופות ומרכזי מחקר המעוניינים לייצר ולחקור מוצרי קנאביס לשימוש רפואי.

בנוסף, הם גם החלו להנפיק אישורים לחולים הזקוקים לגישה למריחואנה רפואית עבור מצבם. נכון להיום, ישנם למעלה מ-32,000 אנשים המחזיקים בהיתרים אלו בישראל ומסוגלים לגשת לתרופות איכותיות העשויות מצמחי קנאביס הגדלים בארץ או מיובאים ממדינות אחרות כמו קנדה או אורוגוואי.

איך לרכוש קנאביס רפואי

רכישת קנאביס רפואי בישראל דורשת מרשם רפואי. לאחר קבלת המרשם, ניתן לפנות לאחת מהחברות המרפאות קנאביס בארץ כדי לבחור את הזן הרצוי.

השפעות הרפואיות של קנאביס רפואי

אחת מהיתרונות הגדולים של זה היא המגוון הרחב של מצבים שבהם הוא יכול להקל. מחקרים מראים שהקנאביס יכול לשפר את איכות החיים של אנשים שסובלים ממגוון מצבים, כולל כאבים כרוניים, חרדה, דיכאון, אינסומניה, ואף במצבים קשים כמו סרטן ואפילפסיה.

התמכרות לקנאביס רפואי - זה אפשרי?

למרות היתרונות הרבים של קנאביס רפואי, חשוב לזכור שכמו כל תרופה, השימוש בו יכול להוביל להתמכרות או לתופעות לוואי חמורות. אני ממליץ להתייעץ תמיד עם רופא לפני התחלת שימוש , ולשמור על היערכות עצמית במקרה של חשש להתמכרות.

סיכום

הקנאביס הרפואי תופס מקום בישראל כאשר יותר ויותר אנשים הופכים מודעים לסגולותיו הטיפוליות וליתרונות הפוטנציאליים שלו לטיפול במצבים שונים כגון כאבים כרוניים, הפרעות חרדה, אפילפסיה, תסמינים הקשורים לסרטן ועוד.

עם תקנות חדשות שהוכנסו על ידי ממשלת ישראל המאפשרות ייצור, מחקר וגישה לתרופה הטבעית הזו למי שזקוק לה ביותר - אין ספק שהמגמה הזו תימשך גם בעתיד!

לאלו המתגוררים בישראל המחפשים מידע כיצד הם יכולים לגשת למריחואנה רפואית - המקור הטוב ביותר יהיה הרופא או הרוקח המקומי שלך - שכן הם יכולים לספק לך מידע עדכני על אילו תרופות זמינות בהתבסס על הצרכים האישיים שלך.

תפריט נגישות אתר