Ngv2tbutex 1

המוצרים שיסייעו לך לשמור על שפתיים בריאות ומטופחות בחורף

שיתוף לחברים

המוצרים שיסייעו לך לשמור על שפתיים בריאות ומטופחות בחורף

שיתוף לחברים

Ngv2tbutex 1

הקסם הפסטורלי של גשמי החורף מגיעים אלינו לרוב עם תו מחיר מטריד במיוחד - התייבשות העור אשר נחשף לקור עז לתקופה ממושכת, בדגש על עור השפתיים הדקיק והרגיש מה שעלול להוביל למראה ובעיקר תחושות של שפתיים יבשות וסדוקות. אילו מוצרים ותכשירים יוכלו לסייע לך להתמודד עם האתגר הסגרירי והלא נעים במיוחד הזה? ריכזנו עבורך כאן מספר המלצות.

שפתיים כחולות, יבשות וסדוקות הן תופעה ידועה בחורף, בקרב נשים וגברים כאחד, ואפילו בקרב ילדים. הגורם העיקרי לרגישות השפתיים הוא המבנה האנטומי הייחודי שלהן המכיל שכבת עור דקיקה ורגישה, ללא בלוטות שומן המפרישות לחות טבעית. מזג האוויר הקר בחורף מביא לצניחה ברמת הלחות באוויר וזו משפיעה על עור השפתיים ומביאה להתייבשותו. גם החשיפה לאמצעי חימום תעשייתיים, מזגנים ותנורי חימום, מפחיתה בצורה ניכרת את אחוזי הלחות באוויר, כך שאפילו אלו מאיתנו אשר "מבלים" את מרבית שעות היממה במקומות סגורים ומחוממים ואינם נחשפים הרבה לקור חווים את תופעת ההתייבשות בכלל והיובש בשפתיים בפרט.

תופעה זו אינה מסתכמת רק במראה לא אסתטי של שפתיים מכווצות ויבשות, אלא מהווה פגיעה של ממש בתפקוד היום-יומי, מלווה בתחושת כאב, מגבלה בתנועתיות הפנים, רגישות השפתיים במגע עם מאכלים ומשקאות חמים או קרים, ואף עלול להוות סכנת זיהום בשל אובדן שכבת העור החיצונית המהווה שכבת הגנה על העור.

אז אילו מוצרים יוכלו לסייע בהגנה על השפתיים?

הדרך הטובה ביותר לטפל בסדקים וביובש בשפתיים הוא באמצעות מניעה מוקדמת שלהם והקפדה על שימוש בתכשירי לחות לשפתיים כבר עם תחילת עונת החורף. יחד עם זאת, גם בנזקים שכבר נוצרו ניתן לטפל על ידי הזנה קבועה של השפתיים בתכשירים מסוימים שנועדו להשיב לשפתיים את הלחות שאבדה ולהביא לשיקום העור הפגוע. בין המוצרים היעילים בתחום, חשוב להכיר במיוחד את:

א. שפתון הלחות - מוצר ייעודי לשפתיים שניתן להשיג בכל פרפומריה הוא שפתון לחות, מוצר קטן וקומפקטי (ניתן לנשיאה ולשימוש בכל מקום) ומיועד למריחה מהירה וחידוש הלחות ככל הנדרש. ניתן למצוא שפתונים אלו המבוססים על רכיבי לחות ושומן בסיסיים, לצורך השבת הלחות וטיפול ביובש, וכן שפתונים מועשרים במגווןרכיבים בניהם חומצה היאלורונית, מינרליים טבעיים, נוגדי חמצון ורכיבי הגנה מפני קרינת UV. רצוי לבחור בשפתון מועשר בהתאם למאפייני העור ולמצב השפתיים, ולהקפיד על שימוש קבוע גם לאחר תחושת ההקלה והשבת הרכות לשפתיים.

אחד הדגמים המובילים והנחשבים בתחום הוא שפתון לחות מומלץ של וזלין, החומר המוכר והנגיש לטיפול ביובש ובעור רגיש, אשר מגיע בשפופרות קטנות ועמיד לתקופות ממושכות, מבוסס פרפין רך ומתאים למריחה על השפתיים. דגם הווזלין גם מעניק לעור השפתיים ברק טבעי ונספג בהן לאט, מה שמעניק הגנה בת מספר שעות במריחת החומר.

ב. קרם שפתיים - קרם לחות לשפתיים הוא מוצר ייחודי אשר מספק תועלת כפולה. קרם זה מכיל ריכוז גבוה של רכיבי לחות ורכיבים משקמים וכן רכיבים אשר פועלים לנעילת הלחות ומניעת בריחתה כלפי חוץ. רצוי לבחור בקרמים לשפתיים המבוססים על חמאת שיאה, חמאת קקאו או שמני חוחובה וקוקוס. רכיבים טבעיים ומועשרים אלה מסייעים לרכך את השפתיים וליצור הגנה מפני התייבשות חוזרת. שימוש בקרם לחות מותאם לסוג השפתיים יספק הגנה טובה ושיקום של השפתיים, והשימוש בו נדרש בתדירות נמוכה יותר ביחס לשפתונים ולווזלין. עוד מוצרים איכותיים, טובים ומומלצים לטיפוח השפתיים של המותגים המובילים בתחום תוכלי למצוא באתר אונליין של "לילית" – לחצי כאן >>   

תפריט נגישות אתר